GENERELLE VILKÅR OG BETINGELSER FOR REPARASJONSSERVICE TIL FAST PRIS
1. GENERELT
- Disse vilkårene og betingelsene («Vilkårene») gjelder for levering av fastpris reparasjonstjenester («Fastprisreparasjon») av Electrolux.
- Ved å bestille Fastprisreparasjon aksepterer du og godtar å være bundet av Vilkårene.
- Electrolux forbeholder seg retten til å endre Vilkårene til enhver tid uten forhåndsvarsel. Endringer i Vilkårene vil imidlertid ikke ha noen effekt på bestillinger av Fastprisreparasjon som er lagt inn før endringene i Vilkårene er publisert på Nettstedet.
- For brukervilkårene som gjelder for bruk av www.electrolux.no («Nettstedet») og personvernregler (inkludert Electrolux’ retningslinjer for personvern), se www.electrolux.no.
2. BESTILLING OG TILGJENGELIGHET
- Du kan bestille Fastprisreparasjon via vår kundeservice på telefon: 22722400
- Du vil motta bekreftelse på bestilling av din Fastprisreparasjon ved betaling i samsvar med klausul 3.3 nedenfor.
- Fastprisreparasjon avhenger av tilgjengeligheten til serviceteknikere og tilbys i de fleste deler av Oslo med unntak av et utvalgt antall postnummer som du kan undersøke her: https://www.electrolux.no/support/
- Electrolux kan utpeke og autorisere en tredjepart til å utføre Fastprisreparasjon. Du erkjenner at Electrolux kan, i samsvar med sine retningslinjer for personvern, dele informasjonen gitt av deg som er nødvendig for Fastprisreparasjon med den tredjepart som er utpekt av Electrolux for utførelsen av Fastprisreparasjonen.
3. PRISER OG BETALING
- Prisene på Fastprisreparasjonen vil være som oppgitt på Nettstedet til enhver tid. Med unntak for det som følger av disse Vilkårene, inkludert, men ikke begrenset til klausul 5, er de oppgitte prisene faste og vil ikke være gjenstand for justeringer.
- Prisen på Fastprisreparasjonen inkluderer merverdiavgift (dersom det er aktuelt) til gjeldende sats som gjelder i Norge til enhver tid.
- Du vil motta en betalingslenke etter å ha bestilt Fastprisreparasjonen. Hvis betalingen ikke blir gjennomført innen åtte (8) dager etter mottak av lenken, vil avtalen automatisk bli kansellert.
4. KANSELLERING
- Hvis du kontakter oss og kansellerer bestillingen senest 24 timer før avtalt besøkstid, vil du motta full refusjon.
- Hvis du kontakter oss og kansellerer bestillingen under 24 timer før avtalt besøkstid, eller hvis du ikke er til stede i lokalene som angitt når serviceteknikeren ankommer, vil vi refundere reparasjonsgebyret, men du vil bli belastet for inspeksjonsgebyret.
5. HVA ER INKLUDERT I FASTPRISREPARASJON?
- Fastprisreparasjonen inkluderer følgende:
1. reparasjon av problemet som beskrevet når du legger inn bestillingen tilknyttet ett enkelt husholdningsapparat.
2. kostnader til nødvendig arbeidskraft og reservedeler - Følgende er ikke inkludert i prisen:
1. reparasjon i et miljø eller reparasjonsaktiviteter som utgjør en risiko for serviceteknikerens helse og sikkerhet.
2. reparasjon av eventuelle ytterligere feil som ikke er inkludert i bestillingen på bestillingstidspunktet.
3. erstatning av manglende komponenter eller produkter på grunn av tap eller tyveri.
4. forbruksvarer (inkludert innebygde batterier, lyspærer og filtre)
5. kosmetiske skader på kjøledører, kosmetisk skade eller sprekker på koketopper der dette ikke påvirker sikkerheten eller funksjonen til produktet.
6. skade eller svikt grunnet oversvømmelse, vind eller andre ekstreme værforhold.
7. knust glass på vaskemaskin, ovn, komfyr eller platetopp.
8. reperasjon på produkter over 10 år.
9. reparasjon av skade eller svikt forårsaket av brann, med mindre slik skade eller svikt skyldes elektrisk feil i produktet.
10. reparasjon eller erstatning av produkter brukt i næringsvirksomhet.
11. reparasjon eller erstatning av eventuelle skader forårsaket av omgivelsene til produktet eller andre av gjenstander som klær, servise eller bestikk. - Hva om produktet ikke kan repareres?
1. Hvis produktet ditt anses som reparerbart, men vi ikke kan gjennomføre reparasjonen innen 14 dager etter vårt første besøk, og du bestemmer deg for ikke å fortsette med reparasjonen, vil vi refundere reparasjonsgebyret, men du vil bli belastet for inspeksjonsgebyret.
2. Vi forbeholder oss retten til å vurdere produktet ditt som ikke-reparerbart hvis den generelle tilstanden til produktet er for dårlig.
3. Hvis vi anser produktet ditt for å være ikke-reparerbart, vil vi refundere reparasjonsgebyret, men du vil bli belastet for inspeksjonsgebyret. Vi vil også tilby deg rabatt på et nytt apparat ved kjøp direkte fra nettbutikken vår. - Hvor lenge varer reparasjonsgarantien?
1. Fastprisreparasjonen har en 24 måneders begrenset garanti på reparasjonen og på reservedeler som brukes ved reparasjonen i samsvar med klausul 5.5 til 5.7 nedenfor.
2. Denne garantien kommer i tillegg til dine lovbestemte rettigheter og i tillegg til dine rettigheter som angitt i klausul 7 og 8 nedenfor. - Hva du skal gjøre hvis produktet ditt svikter innen 24 måneder etter Fastprisreparasjon:
1. Ring kundeservice på 22722400
2. Hvis vi ikke kan løse problemet ditt over telefon, sender vi en servicetekniker til deg. - Hvis den opprinnelige reparasjonen viser seg å være mislykket innen 24 måneder og vi senere ikke kan reparere produktet, vil du motta en refusjon av reparasjonsgebyret.
- Refusjonen ovenfor gjelder ikke hvis:
1. svikt i den opprinnelige reparasjonen skyldes faktorer som er opplistet i klausul 5.2; eller
2. du ikke har gitt oss tilgang til å utføre en garantireparasjon av produktet.
6. REPARASJONSFORHOLD
- Reparasjonen vil kun finne sted hvis det er noen tilstede på de angitte lokalene i henhold til avtalen og som gir servicetekniker tilgang til lokalene. Serviceteknikeren vil ikke vente utover avtalt tidspunkt, og etter dette må du i tilfelle bestille en ny avtale mot ekstra kostnad.
- Hvis serviceteknikeren ikke kan utføre noen reparasjonstjeneste på grunn av manglende tilgjengelighet av strøm og/eller internettforbindelse, eksisterende vanntilførsel til vaskemaskin og oppvaskmaskin, eller andre forstyrrelser eller hindringer i de angitte lokalene, må du bestille en ny avtale mot ekstra kostnad.
- Vær oppmerksom på at serviceteknikeren vil bruke arbeidsklær, inkludert sko, så vi ber deg om å beskytte gulvene dine.
7. RETT TIL Å REPARERE, ERSTATTE ELLER GJENTA YTELSEN
- Selv om vi vil gjøre rimelige anstrengelser for å sikre at reparasjoner utføres med rimelig dyktighet og omsorg i samsvar med disse Vilkårene og eventuell beskrivelse av tjenestene vi har gitt deg, kan det være tilfeller der tjenesten du har mottatt faller under dette standardnivået.
- Dersom du er forbruker, vil du kunne ha lovbestemt rett til å be om at vi enten retter feilen eller utfører Fastprisreparasjonen på nytt for å sikre at reparasjonen samsvarer med disse Vilkårene og eventuell annen beskrivelse av tjenestene gitt til deg.
- For å be oss rette eller gjenta utførelsen av en Fastprisreparasjon, kan du ringe oss på 22722400
- Hvis retting av en feil eller ny gjennomførelse av Fastprisreparasjon ikke er mulig, eller slik retting eller omlevering vil påføre oss urimelige kostnader eller ulemper, eller hvis retting eller omlevering ikke blir iverksatt innen rimelig tid etter din melding om feilen, har du rett til å be om prisavslag tilsvarende mangelens verdi.
8. VÅRT ANSVAR HVIS DU ER FORBRUKER
- Dersom du er forbruker og vi ikke overholder disse Vilkårene, er vi ansvarlige for eventuelle økonomiske tap du lider og som er et påregnelig resultat av vårt brudd på disse Vilkårene eller vår uaktsomhet i samsvar med håndverkertjenesteloven. Tap eller skade er påregnelig hvis det var en åpenbar og nærliggende konsekvens av vårt brudd eller det ble vurdert av deg og oss på tidspunktet for bestillingen av Fastprisreparasjonen. Vi er ansvarlige for skade på apparatet kun i tilfelle feil som er forårsaket av omstendigheter under vår kontroll, og kun for personskade eller eiendomsskade som omfattes av den norske Håndverkertjenesteloven og bare i den grad skaden kan tilskrives vår uaktsomhet.
- Vi utelukker eller begrenser ikke på noen måte vårt lovbestemte ansvar for:
1. død eller personskade forårsaket av vår uaktsomhet.
2. svindel eller bedragersk uriktig fremstilling.
3. ethvert brudd på Vilkårene som ved lov ikke kan utelukkes eller begrenses, inkludert, men ikke begrenset til, dine rettigheter som forbruker som beskrevet i våre retningslinjer for retur; og
4. mangler etter håndverkertjenesteloven. - Med unntak av det som er angitt her og i den grad tillatt ved lov, utelukker vi alle vilkår, garantier eller bestemmelser som ellers kan følge av lov.
- I henhold til klausul 8.1 ovenfor, skal vårt totale ansvar overfor deg med hensyn til tap som oppstår under eller i forbindelse med avtalen (uansett hvordan det oppstår) ikke under noen omstendigheter overstige 100 % av kostnadene betalt eller som skal betales for tjenestene.
9. ENDELIGE BESTEMMELSER
- Hvis en bestemmelse i disse Vilkårene blir funnet ugyldig, ulovlig eller ikke håndhevbar av en domstol eller annen kompetent myndighet, vil hele eller aktuelle delen av bestemmelsen anses å ikke utgjøre en del av disse Vilkårene. Gyldigheten og håndhevelsen av øvrige bestemmelser i Vilkårene vil ikke påvirkes
- Overfor forbrukere skal det norske språket benyttes.
- Disse Vilkårene gjelder for bestillinger av Fastprisreparasjoner foretatt etter 1. september 2023.
- Vilkårene er utelukkende underlagt norsk lov.