Problem
- Jeg kan ikke koble til/fra ovnen min til wifi-tilkobling
- Ovnen min vil ikke koble til telefonen eller nettbrettet i appen
- Appen mister forbindelsen til ovnen min.
- Ovnen kan ikke komme på wifi
- Wifi oppsett ovn
- Wifi ovn
- Problem wifi ovn
- Det er noe galt med wifi ovn
Gjelder
- Ovn
- Dampovn
Vedtak
Start ruteren på nytt og sjekk hjemmenettverket
Hvis det er problemer med trådløse eller kablede datatilkoblinger fra en ruter i hjemmet, kan det ofte løses ved å starte ruteren på nytt. Dette gjøres ved å slå av strømmen til ruteren og vente ca. 10 sekunder før du slår den på igjen. Etter å ha slått på ruteren igjen, vent noen minutter til den starter opp igjen, så kan du sjekke at nettverket fungerer igjen. Du kan evt prøv om du kan gå på internett via. Wifi eller om tilkoblingen til andre trådløse produkter i hjemmet fungerer som de skal. Hvis Wifi-hjemmenettverket ditt fortsatt ikke fungerer, kontakt Internett-leverandøren eller produsenten av ruteren for hjelp eller veiledning om hjemmenettverket.
eller ruteren.Sørg for at My Electrolux Kitchen- eller My AEG Kitchen-appen er oppdatert til siste versjon på telefonen/nettbrettet.
Du kan også prøve å slette appen og laste den ned på nytt i App Store eller Google Play og logge inn på appen igjen.Sørg for at du har en 2,4Ghz WiFi-tilkobling koblet til hjemmenettverket med god signalstyrke .
Hvis du har valgt et 5Ghz-nettverk, kan du ikke fullføre WiFi-tilkoblingen eller bruke produktet via wifi-tilkobling. Hvis telefonen eller nettbrettet er koblet til 5Ghz, gå til innstillinger og trykk glem nettverk slik at den ikke kobles automatisk til telefonen/nettbrettet igjen.
Eksempel:Ikke se etter mellomrom mellom tegnene i det tilkoblede nettverksnavnet .
Hvis du har tomme mellomrom i nettverksnavnet ditt, gå til wifi-ruterinnstillingene og endre navnet.
Du kan erstatte tomme mellomrom med bindestreker eller lignende.
Hvis du ikke vet dette selv, kan du få din internettleverandør eller ruterforhandler til å hjelpe deg med dette.
Eksempel:Sørg for at det er god wifi-signalstyrke der produktet ditt befinner seg.
Hvis wifi-signalet er middels eller lavt, kan det ikke opprettes en pålitelig tilkobling til ovnen din, og det kan være problemer med å koble til eller bruke ovnen via wifi.
Hvis wifi-signalet er middels eller lavt, er det nødvendig å installere en wifi-repeater eller -forlenger. Du kan få råd og veiledning om forbedring av wifi-signalet fra din internettleverandør eller din elektronikkforhandler
Eksempler på repeatere/forlengere som kan monteres i en stikkontakt nær ovnen.Slett / tilbakestill alle wifi-innstillinger på maskinen
Slett / tilbakestill wifi-innstillingene på ovnen som instruert i brukermanualen din og slå deretter av ovnenAktiver deretter wifi på ovnen din som vist i brukermanualen din og koble til
Slå på ovnen igjen og aktiver wifi på ovnen som vist i brukermanualen din.
Du kan evt last ned brukermanualen din her . Sjekk om telefonen, iPaden eller nettbrettet er koblet til et trådløst nettverk
Sjekk at APP / wifi-ikonet blir aktivt på ovnens displayPass på at det trådløse signalet ikke blir forstyrret
Trådløse nettverkssignaler kan forstyrres av f.eks. mikrobølger.
Slå av mikrobølgeovnen og unngå å bruke mikrobølgeovnen mens du ønsker å fjernstyre produktet via appen.
Se også informasjon WIFI-andre problemer og forstyrrelser lenger ned under Tips- Dersom ovenstående ikke løste problemet, anbefaler vi at du bestiller et besøk fra en av våre spesialutdannede serviceteknikere.
Du kan enkelt bestille et servicebesøk online hele døgnet, og velge ønsket dato for besøket selv.
Årsaken
- Hvis du har fått en ny ruter eller har endret navn eller passord for ditt wifi-nettverk hjemme, slett / tilbakestill wifi for produktet i appen under produktinnstillinger - konfigurasjon i appen - Produktets wifi / reset og koble deretter til produktet ditt på nytt fra forsiden.
- WIFI andre problemer og forstyrrelser:
Et vanlig problem med noen kontakter er manglende evne til å frekvenshoppe. Disse tilkoblede elementene har en enkelt frekvensgrense og er kun låst til den mest populære 2,4 GHz-frekvensen. Mange (doble) rutere kan bare ta så mye trafikk på dette båndet før de begynner å hoppe over alt annet opp til 5 GHz. Dette er ofte tilfelle i svært travle husholdninger, men det går stort sett upåaktet hen!
De fleste Home Hub-rutere, inkludert mange levert av ledende telekommunikasjonsleverandører, er dual-band. Enhetene koblet til WIFI-nettverket styres av ruteren og deles mellom de to trådløse frekvensene. På disse har standardinnstillingen samme nettverksnavn (SSID) for begge frekvensene. Derfor, når en "typisk" enhet kobles til, kobles den automatisk til "best tilgjengelige" spor på enten 2,4 eller 5 GHz frekvens.
Imidlertid er ikke alle enheter i stand til å håndtere denne automatiske frekvensdelingen. Noen ganger, selv om selve enheten har kapasiteten, kan det hende at programvaren som brukes av applikasjonen ikke er kompatibel. Applikasjonen håndterer kanskje ikke en enkelt SSID for begge frekvensene, og hvis det høyere båndet "hoppes" på grunn av 2,4 GHz overbelastning, vil det ikke være mulig å koble til nettverket i de innledende stadiene eller "gjenopprette" et tidligere. , noe som resulterer i en tilkoblingsfeil. Det er spesielt viktig å huske på dette hvis apparatet var tilkoblet i en "stille" tid i husholdningen, men så brukt når mange flere enheter er lagt til nettverket, kanskje når flere familiemedlemmer har kommet hjem.
Et annet tilkoblings- eller bruksproblem kan også skyldes ekstern interferens. Den svært viktige 2,4 GHz-frekvensen er svært utbredt (eksternt) av en rekke andre populære husholdningsartikler! Selv om disse elementene ikke er koblet direkte til WIFI-ruteren, bruker de samme "båndbredde" for å utføre funksjonene sine, og hvis de er i bruk samtidig med den tilkoblede enheten, kan de forstyrre eller "fortrenge" den tilkoblede enheten. enhetens kommunikasjonssignal.
Som et eksempel fungerer følgende punkter på 2,4 GHz-frekvensen:
- Alle mikrobølger / kombinerte mikrobølger
- Trådløse hjemmetelefoner
- Babyovervåking
Bluetooth-enheter
- Videokommunikasjonsenheter (sikkerhetskamera osv.)
- Noen spillenheter (Xbox osv.)
- Walkie talkies
- Bilalarmer
- Noen trådløse mikrofoner
Dessverre er interferens fra slike kilder uunngåelig..... Så instruksjonene til forbrukere bør være å prøve å unngå å bruke elementer som de som er oppført ovenfor når det tilkoblede apparatet er i bruk. Også å være oppmerksom på andre signaler i nærheten og være klar over at forstyrrelsen til og med kan komme fra naboen eller utenfor på gaten!