Vanlige spørsmål

Vanlige spørsmål

OFTE STILTE SPØRSMÅL

 

 

Vaskemaskiner

1. Kan jeg installere vaskemaskinen min med varmtvannstilkobling?
Vi anbefaler ikke å installere med varmtvannstilkobling. Inntaksventilene på produktene våre kan håndtere vann på opptil 65 grader, men vaskeprogrammene bruker ikke varmtvann hele tiden. Kontinuerlig bruk av varmtvann kan gi et dårlig vaskeresultat. Videre er de front- og toppmatede produktene våre spesifikt designet for å bli installert med kaldtvannstilkobling.

2. Hvorfor finner jeg ikke vaskemaskinen min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

3. Det dukket opp en feilkode på vaskemaskinen min. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

4. Hva betyr symbolene på vaskemaskinen min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

5. Hvorfor lukter det vondt av vaskemaskinen min?
Dette kan forårsakes av flere problemer. Er det for eksempel en vond lukt, eller lukter det brent av produktet? Les mer om mulige årsaker og hvordan du kan løse det potensielle problemet i Feilsøking.

6. Vaskemaskinen min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av vaskemaskinen?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

7. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for vaskemaskinen min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Les mer

Tørketromler

1. Hvorfor finner jeg ikke tørketrommelen min på nettstedet? 
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

2. Det dukket opp en feilkode på tørketrommelen min. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

3. Hva betyr symbolene på tørketrommelen min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

4. Tørketrommelen min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av tørketrommelen?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

5. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for tørketrommelen min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Les mer

Stekeovner

1. Hvordan rengjør jeg ovnen min?
Aluminium kan rengjøres med vanlig såpevann. Du kan rengjøre rustfritt stål med spesialmiddelet vårt, som er tilgjengelig i nettbutikken vår.

2. Hvorfor finner jeg ikke ovnen min på nettstedet? 
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

3. En feilkode på ovnen min dukket opp. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

4. Hva betyr symbolene på ovnen min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

5. Ovnen min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av ovnen?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

6. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for ovnen min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Les mer

Platetopper

1. Hvordan kobler jeg elektrisk, keramisk eller induksjonstopp til strømnettet? 
Tilkobling av platetoppen skal foretas med 2 x 230 V (tofaset) av en kvalifisert elektriker.

2. Hvor er gasslangekoblingen på platetoppen min? 
Gasslangekoblingen er på baksiden til høyre.

3. Hvordan rengjør jeg platetoppen min?
Vi anbefaler at du bruker rengjøringsprodukter til keramiske topper som du kan kjøpe i nettbutikken vår. Først bruker du en platetoppskraper og deretter rengjøringsmiddel for keramiske topper.

4. Hvorfor finner jeg ikke platetoppen min på nettstedet? 
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

5. Det dukket opp en feilkode på platetoppen min. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

6. Hva betyr symbolene på platetoppen min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

7. Platetoppen min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av platetoppen?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

8. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for platetoppen min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Les mer

Kjøleskap og frysere

1. Kjøleskapet / fryseren lukter. Hvordan fjerner jeg lukten?
Electrolux selger spesielle luktfjernere som er designet for kjøleskapet / fryseren din. Ta en titt på nettbutikken våre for mer informasjon om disse luktfjernerne. Du kan også kjøpe dem på nett her.

2. Hvorfor finner jeg ikke kjøleskapet / fryseren min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

3. Det dukket opp en feilkode på kjøleskapet / fryseren min. Hva betyr dette?
Feilkodene har ulike betydninger avhengig av hvilket problem du opplever. Bruk Feilsøking for å finne en spesifikk feilkode og finne ut hvordan den kan bli reparert.

4. Hva betyr symbolene på kjøleskapet / fryseren min?
Dersom du er usikker på betydningen av symbolene på produktet, kan du alltid lese den vedlagte bruksanvisningen. Dersom du ikke har tilgang på bruksanvisningen din, kan du laste ned en digital versjon her.

5. Kjøleskapet / fryseren min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av kjøleskapet / fryseren?
Dersom du ikke har kunnet løse problemet med feilsøkeren, sender vi gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

6. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for kjøleskapet / fryseren min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Les mer

Ventilatorer

1. Hvordan rengjør jeg filtrene i kjøkkenventilatoren min?
Filtrene kan rengjøres i oppvaskmaskinen eller for hånd. Skyll dem godt og tørk før du plasserer dem tilbake i kjøkkenventilatoren. Merk at filtrene kan bli hvite hvis du vasker dem i oppvaskmaskinen.

2. Hvorfor finner jeg ikke kjøkkenventilatoren min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

3. Kjøkkenventilatoren min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av kjøkkenventilatoren?
Vi sender gjerne en autorisert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

4. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for kjøkkenventilatoren min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Les mer

Støvsugere

1. Hvorfor finner jeg ikke støvsugeren min på nettstedet?
Siden viser kun nåværende modeller. Dersom du ikke finner modellen din, kan den være eldre eller en spesialmodell. Kontakt forhandleren din for ytterligere informasjon.

2. Støvsugeren min fungerer ikke. Hvem skal jeg kontakte angående reparasjon av støvsugeren?
Vi sender gjerne en autorissert servicetekniker. Fyll ut skjemaet for å avtale service.

3. Hvor kan jeg finne bruksanvisningen for støvsugeren min?
Med modell- og produktnummeret tilgjengelig, kan du laste ned en ny bruksanvisning her.

Robotstøvugere

4. Roboten avslutter rengjøringen og beveger seg tilbake til laderen, hva skjedde?
Roboten må sannsynligvis lades opp. I dette tilfellet lyser hjem-knappen og roboten returnerer til ladestasjonen. Hjem-knappen lyser. Batteri- og play/pause-knappene blinker for å indikere at roboten lades og at den vil fortsette der den stoppet. Roboten vil lades opp til 80 % for å gjenoppta rengjøringen raskere. Ladetiden er omtrent to timer. Driftstiden etter rask lading er omtrent 80 % av maksimumet.

5. Roboten registrerer falske hindringer og unngår dem, (unnlater å rengjøre noen deler av gulvet eller teppet).
Du har sannsynligvis blanke gulv og/eller sterkt sollys. Tykke/hårete tepper kan også forårsake dette problemet. Hvis roboten fortsetter med denne oppførselen regelmessig, ta kontakt med Electrolux forbrukerkontakt. Kontaktinformasjonen finner du på nettstedet, kapitteltjenesten eller i mobilappen din.

6. Hvor ofte skal jeg rengjøre filteret?
For best ytelse, anbefaler vi at du rengjør filteret hver 5. rengjøring og bytter det hver 6. måned. Filtre er tilgjengelige på nettstedet vårt (og i mobilappen)

7. Hva er den offisielle driftstiden?
Når batteriene er nye vil roboten rengjørine i omtrent 40 min.  Avhengig av gulvtypene (å kjøre på teppe krever mer strøm enn på hardt gulv) i normal modus. Rengjøring med ØKO-modus kan øke driftstiden til 60 min. Uryddig område kan også redusere batteristrømmen.

8. Kan jeg bruke rengjøreren på et tykt teppe? Hvor stort teppe kan jeg ha?
Roboten kan klatre et trinn på 2,2 cm Merk: Ved teppe med medium høyde (<1,5 cm – 2,2 cm) rengjør roboten først rundt det og returnerer senere for å rengjøre teppet separat. Tepper med lang lugg rengjøres ikke. Når roboten når kanten, så fortsetter den med å rengjøre resten av rommet.

9. Skal jeg være oppmerksom på noe spesielt når jeg støvsuger et rom for første gang?
Før rengjøring fjerner du mindre og skjøre gjenstander som klær, gardinsnorer, papir og strømledninger fra gulvet. Hvis enheten beveger seg over en strømledning og drar den, er det fare for at en gjenstand kan trekkes av et bord eller en hylle. Større/høyere gjenstander som stoler kan etterlates, da roboten vil rengjøre rundt dem. Speilvegger eller gulv til tak-vinduer (ikke hvis de har en vanlig ramme på noen cm) kan forstyrre robotsystemet.

10. Kan jeg bruke mer enn én smarttelefon til å kontrollere roboten?
Ja, du kan bruke flere smarttelefoner for samme robot (ingen grense for dette), når kontoen er den samme.

11. Skjermen er tom.
Batteriet er tomt. Lad opp roboten.

12. Programoppdateringer med USB.
BRoboten tar imot programoppdateringer automatisk via smart-phone-appen. Det går også å oppdatere progrmavaren med USB. Les mer

Les mer

Tilkobling

1. Hva trenger jeg får å kunne oppdage fordelene med tilkobling?

- En smarttelefon eller brett med My Electrolux Kitchen app installert. Den laster du ned fra Apple store eller Google Play.
- Apple: Telefon eller brett. Minimum iOS 8.0 eller senere versjon. Android: telefon eller brett: Minimum Android 4.0.3 eller senere versjon.
- WiFi-router for 2.4 GHz b/g/n med WPA eller WPA2 med Internet tilkobling.
- Et Electrolux-produkt med muligheter for tilkobling.

2. Hvilket WiFi trenger jeg for å komme i gang?

- Du trenger et vanlig 2GHz WiFi (ikke 5GHz) med sterkt signal tilgjengelig der du har ovnen.
- Passordet til WiFi
- Appen installert på en iOS eller Android enhet.
- Om du har tilgang til flere WiFi hjemme, er det viktig at din smarttelefon eller ditt brett er tilkoblet til samme WiFI som ovnen.

3. Hva gjør jeg om min smarttelefon er tilkoblet til et annet WiFi og/eller får feilmeldingen i Appen at telefonen har koblet sig til et annet WiFi?
Koble fra din telefon/enhet fra det WiFi som er feil og koble den til samme som din ovn er koblet til. (I iOS: Innstillinger > Wi-Fi > klikk på ”feil WiFi”> Glem dette Nettverk. Nå kan du koble til det WiFi som ovnen har.)

4. Hva skjer om mitt produkt er plassert i en del av hjemmet med et svakere WiFi-signal?
Du kanskje trenger en WiFi-forsterker.

5. Kan forskjellige medlemmer eller ytterligere smarttelefon /brett koble seg til med My Electrolux Kitchen app til samme produktet?
Ja – alt du trenger er appen My Electrolux Kitchen, logge inn med samme in logg og sikre deg om at din smarttelefon eller brett er tilkoblet samme WiFi nettverk som ditt produkt.

6. Jeg vil styre min tilkoblede ovn med stemmen min med hjelp av Google Assistant.
Her finner du all informasjon om hvordan du kan bruke Google Assistant sammen med ovnen din fra Electrolux. Følgende ovnsmodeller støtter funksjonen: KOAAS31WT, CKS1080X, CKM1000CX, KVLAE00WT, CKP1000X, KOEAP31WT, CKS1085X, COS1085X.

Spørsmål som berør tilkobling og Steam Pro Smart Ovn

1. Kan jeg styre ovnen når jeg er borte fra hjemmet?
I skrivende stund kan du kontrollere ovnen når du er tilkoblet ditt nettverk hjemme. (samme WiFi som din ovn er tilkoblet)

2. Hvor finner jeg en guide som viser meg hvordan jeg kobler meg til og kan sette i gang med min Steam Pro Smart Ovn?
Se vår Digitale manual ”Kom i gang med din nye ovn” for Steam Pro Smart Ovn.  

3. Når jeg bruker kameraet, får jeg speilbilder i bildet – hvordan kan jeg forbedre bildekvaliteten?
Om du har et veldig lyst og/eller skinnende kjøkkengolv, kan det oppstå speilbilder i glasset i ovnsdøren som kan gi utslag på bildekvaliteten ved bruk av kameraet. Vi anbefaler at du senker lysstyrken foran ovnen (om mulig) eller bruker den speilbilde fjernere som kommer med ovnen.

4. Hvordan kan jeg forbedre bildekvaliteten når jeg ikke kan se gjennom kameraet, eller når bildet er uklart eller forvrengt?
Vi anbefaler at du sjekker følgende:
- Sjekk og rengjør kameralinsen (og ovnsdøren ved kameraet)
- Legg merke til at noen programmer kjøres med avslått lys og at matlaging med damp skaper en hel del damp som blokkerer kamerasikten.
- Lukk og åpne opp igjen kamerasikten.
- Start om appen

5. Kan jeg bruke damp for vanlige oppskrifter som jeg allerede har hjemme?
Ja – det kan du! Og bruken av damp, forbedrer resultatet på ganske mange oppskrifter. Gå til ” Dampkalkulatoren” under ”Oppskriftsveiviseren.” i My Electrolux Kitchen appen. Denne hjelper deg å oversette forskjellige innstillinger til innstillinger for damp.

6. Når jeg sender oppskrifter fra appen til ovnen, må jeg stille inn grader for matlagingen på forhånd?
Alle oppskrifter starter opp fra bunn med en kald ovn, så du trenger ikke å stille inn grader for matlagingen. Vi anbefaler også, at du setter inn maten i ovnen før du sender oppskriften.

Les mer